fredag 11 oktober 2013

I pysseltagen



Har handlat lite grejer från Skapamer.se. Fann jättesöta figurer till små julkrubbor både till min julkyrka (de större) och till dockskåpet. Ska försöka måla dem om jag kan, det blir inte lätt, de är jättesmå!
Sen hittade jag nästan exakt likadana smågrisar som Eva Malmsten gjort en marsipangris och en ljusstake av i sin bok: Dockskåp & miniatyrer Rum och miljöer att bygga själv. Det ska bli marsipangrisar av dem tror jag.
Fick också tag i fina herrhattar både till skala 1:12 och 1:24.
Så köpte jag en massa pyttesmå snäckor, en rulle med murgröna i dockskåpsstorlek och en likadan rulle med järnek. Järneken ska bli kransar och dekoration på trappräckena. Murgrönan ska jag göra krukväxter av. Så blev det lite Fimolera till polkagriskäpparna jag ska göra samt blomstertejp och blomstertråd till kommande blomsterprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar