fredag 1 februari 2013

Jugendmöblerna med äpplen

Började måla mina jugendmöbler från Kottetoys i går. Jag använde brun konstnärsfärg av akryl. Först målade jag och sen strök jag av färgen så att det blev en betsad ton. Sen målade jag igen och torkade av tills jag blev nöjd. Här är första stolen och bordet klara:
 
 
 
Sen klädde jag stolsitsarna med läder från en kasserad skinnhandske:
 
 
 
Här är alla fyra stolarna målade och alla sitsarna klädda:
 
 
 
 
 
Här är alla stolarna och bordet tillsammans:
 
 
 
I det skarpa solljuset syns alla skavanker. Kanhända att målarpenseln får åka fram igen. I stort sett är jag ändå ganska nöjd, det var ett väldigt pilljobb att limma ihop alla små träbitar och lika pilligt att måla och klä de färdiga möblerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar